ANKARA ŞEREFLİKOÇHİSAR İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İNSAN KAYNAKLARI-1,2,3 BÖLÜMÜ (Atama, Özlük, Sağlık, Disiplin)

BÖLÜM ŞUBE MÜDÜRÜ : Murat TURAN

BÖLÜM ŞEFİ                  : Mustafa AYDOĞDU

BÖLÜM MEMURU          : Mevlüt ASLANDEREN, Hayri GÜNDOĞAN

 

 

           Yönetici Atama:

 

·         Müdürlüğe bağlı her derece ve türdeki okul / kurumların yönetici atama işlemlerini yürütmek,

·         Okul / Kurumlardaki açık yöneticilikler için süresi içinde ilan ve atama yapılmasıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

·         İlçe Millî Eğitim Müdürleri,İlçe  Şube Müdür  atama  ve görevlendirme iş ve işlemlerini gerçekleştirmek ve özlük haklarını takip etmek,

·         Okul tipleri ve hizmet alanlarına ait işlemleri yürütmek,

·         Teftiş grupları alanlarına göre, ilköğretim kurumlarında görevli yöneticilerin isim ve görev yerlerini belirten listeleri her öğretim yılı başında Eğitim Denetmenleri Başkanlığına bildirmek,

·         Okul/ Kurum Müdürlerinin istifası,  soruşturması sonucunda idarecilik görevinin alınması ve mahkeme kararlarının uygulanmasını yerine getirmek,

·         Göreve başlayan ve ayrılan personelin SGK tescillerinin yapılabilmesi için bilgi ve belgelerin  başlama ve ayrılma işlemi gerçekleştiğinde İnsan Kaynakları 2 Bölümüne bildirilmesi,

·         Gerekli hâllerde yöneticilik görevinde bulunanların güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmalarına yönelik iş ve işlemleri yapmak.

 

Şef Atama

 

·         Şef atama  ve görevlendirme iş ve işlemlerini gerçekleştirmek ve özlük haklarını takip etmek.

·         Göreve başlayan ve ayrılan personelin SGK tescillerinin yapılabilmesi için bilgi ve belgelerin  başlama ve ayrılma işlemi gerçekleştiğinde acilen İnsan Kaynakları 2 Bölümüne bildirilmesi.

·         Gerekli hâllerde yöneticilik görevinde bulunanların güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmalarına yönelik iş ve işlemleri yapmak,

·         İnsan kaynaklarıyla ilgili kısa, orta ve uzun vadeli planlamalar yapmak,

·         Yöneticilik formasyonunun gelişmesini sağlayıcı faaliyetler yürütmek,

·         Öğretmen atama ve yer değiştirme ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,

·         Öğretmenlerin alan değişikliği ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak,

·         Bakanlıkça hazırlanan öğretmenlerin atama ve yer değiştirmelerine ilişkin kılavuzlara göre iş ve işlemleri yürütmek,

·         Bakanlığımızca ilk defa göreve atanan öğretmen alımları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

·         İkinci görev kapsamındaki yöneticilik görevlerine atama ve yer değiştirme iş ve işlemlerini yürütmek,

·         Yöneticilik formasyonunun gelişmesine yönelik çalışmalar yapmak,

·         Disiplin soruşturması sonucunda gelenler ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,

·         Müdürlüğe bağlı her tür ve derecedeki okul ve kurumlara (Branş, Mesleki Teknik) öğretmen atamalarını gerçekleştirmek  ve  Bakanlıkça  il emrine atanan branş öğretmenlerle ilgili il ve ilçe içinde nakil isteyen öğretmenlerin görev yerlerinin belirlenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

·          Anadolu ve Anadolu türündeki Meslek Liseleri Öğretmenlerinin atanma iş ve işlemlerini gerçekleştirmek,

·         Öğretmenlerin hizmet puanlarına göre il içi sıra cetvellerinin MEB sıramatik programdan çıktılarını alarak öğretmenlere tebliğ etmek  

·         Eğitim öğretim kurumlarında kadro sayılarını, Strateji Geliştirme Bölümüyle birlikte tespit etmek, atama ve yer değiştirme işlemlerini buna göre yapmak,

·         Sözleşmeli öğretmenler ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

·         Öğretmenlere ait görevlendirme işlemlerini yapmak,

 

Öğretmen Atama

 

·         Öğretmenlerin okul ve kurumlardaki norm kadroya göre dengeli dağılımlarını sağlamak,

·         Branşına geçmek isteyen (sınıf öğretmeni vb.) öğretmenlerle ilgili işlemleri yürütmek

·         Askere giden aylıksız izinli ve uzun süreli rapor alan sınıf öğretmenlerin yerine öğretmen görevlendirmesi yapmak,

·         Eğitim öğretim kurumlarında kadro sayılarını Strateji Geliştirme Bölümüyle birlikte tespit etmek, atama ve yer değiştirme işlemlerini buna göre yapmak,

 

Norm Kadro

 

·         Norm kadro iş ve işlemlerini yürütmek,

·         Yönetmelik gereğince okul ve kurumların norm kadro arttırma ve eksiltme isteklerini inceleyerek uygun olanları İl MEM'e  teklif etmek,

·         Bakanlığımız birimlerinde ve Bakanlığımız dışında diğer kurumlardaki geçici görevlendirilen öğretmen ve yöneticilerin iş ve işlemlerini takip etmek ve ilgili birimlere bildirmek.

 

Personel İşlemleri:

 

·         Yönetici ve öğretmen dışındaki personelin atama, nakil ve görevlendirme ile görevden ayrılma ve başlama işlemlerini yürütmek,

·         Gerekli hâllerde güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasına yönelik iş ve işlemleri yapmak,

·         Yeterlik sınavlarını planlamak ve sınav komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,

·         Yöneticilerin ve öğretmen dışındaki personelin eğitim ihtiyacını belirlemek  ve bu ihtiyacı karşılamak için gerekli iş ve işlemleri yapmak,

·         Müdürlük personelinin özlük dosyalarının muhafazasını sağlamak, 

·         Emeklilik iş ve işlemlerini yapmak,

·         Disiplin ve ödül ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

·         Belediyeler ve diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlardan gelen personelin iş ve işlemlerini yürütmek,

·         657 sayılı Kanunun 4C maddesince okul ve kurumlarda geçici süreli personelin iş ve işlemlerini yürütmek,

·         Personel alımı, memur, engeli, işçi, sözleşmeli, 657 DMK ile ilk atama iş ve işlemleri yürütmek,

·         Şube ve bürolarda gizlilik derecesi ile teslim alınan evrak ve dosyaların gizliliğinden sorumlu olmak,

·         Çeşitli kurum ve kuruluşlardan Müdürlüğümüze işçi ve diğer unvanlarda atanan personelin özlük hakları konusunda Sosyal Güvenlik Kurumunun ilgili maddeleri doğrultusunda iş ve işlemlerini yürütmek,

·         Yönetici ve öğretmen dışındaki diğer personelin (VHKİ , Yardımcı Hizmetler, Teknik

·         Hiz., Sağlık Hiz. Sınıfı) özlük haklarını takip etmek (terfi, adaylık, nakil, askerlik vb.).

·         Personelin adres tespiti ile ilgili iş ve işlemlerini takip etmek,

·         Müdürlüğümüzde göreve başlayan ve ayrılan personelin SGK tescillerini yapmak,

·         Bakanlığımız ve Özel İdareden gelen ödenekler ile personel hizmet alımında, ihtiyaç personel sayısını Strateji Geliştirme Hizmetleri-2' ye bildirmek,

·         İnsan kaynaklarıyla ilgili kısa, orta ve uzun vadeli planlamalar yapmak,

·         Özlük ve emeklilik iş ve işlemlerini yürütmek,

·         Öğretmenlerin askerlikle ilgili iş ve işlemlerini yapmak,

·         Disiplin işlemlerinin uygulamalarını yapmak,

·         Güvenlik soruşturması ve arşiv işlemlerini yürütmek,

·         Yeterlik sınavlarını planlamak ve sınav komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,

·         Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri kolunda faaliyet gösteren sendika ve konfederasyonların genel merkezleri ile Bakanlığımız arasındaki iletişimi sağlamak,

·         4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununun işveren olarak Müdürlüğümüze yüklediği görevleri yerine getirmek,

·         Okul ve kurumlardaki görevli yönetici ve öğretmenlerin göreve başlama, ayrılma, istifa, sağlık, teftiş, mal bildirimi, izin, sicil, disiplin ve diğer özlük haklarıyla ilgili iş ve işlemlerini yürütmek, yetki dahilinde olanları sonuçlandırmak,

·         Bakanlığımızın belirlediği program çerçevesinde, öğretmenlerin istekle veya malulen emeklilik işlemlerini yürütmek, ayrıca emekliliğe ayrılmak isteyen ve ayrılması gereken öğretmen ve yöneticilerin emeklilik işlemlerini yapmak ve sonuçlandırmak,

·         İl dışı veya başka kuruma atanan öğretmenlerin sicil dosyalarının gönderilmesi, muvafakat işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,

·         İlçemizde görev yapan öğretmenlere verilen ödül ve ceza işlemlerinin İLSİS modülüne işlenmesi ve gerekli birimlere gönderilmesini sağlamak,

·         İlçemizde ilk kez göreve başlayan öğretmenlerin adaylık işlemlerinin takibi ve adaylıklarının kaldırılması işlemlerini yapmak,

·         Yurt dışında görevlendirilecek öğretmenler  ile ilgili her türlü iş ve işlemleri yürütmek, 

·         Öğretmen ve diğer tüm personelin sendikalarla ilgili bütün iş ve işlemlerini yürütmek,

·         Okul ve kurumlardaki yönetici ve öğretmenlerin kademe, derece terfi, intibak (bir üst öğretimi bitiren öğretmenlerin intibakı, unvanı olan öğretmenlerin intibakı) hizmet birleştirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, yetkisi  dahilinde olanları sonuçlandırmak,

·         Tüm personelin İLKSAN işlemlerini yürütmek,

·         Öğretmenlerin kadro tahsis ve tenkis işlemlerini yürütmek,

·         Tüm personelin (emekli ve çalışan eğitim müfettişi, müdür, şef, VHKİ,  memur, hizmetli, öğretmen ve  proje kapsamında yurt dışına çıkan öğretmen ve personel) pasaport ve yurt dışı iş ve işlemlerini yürütmek,

·         Süresi içinde göreve başlamayan görevden çekilen istifa eden öğretmenlerin durumlarını ilgili bürolara ve Bakanlığa bildirmek,

·         Personel Kimlik Kartlarını düzenlemek.

 

Sağlık İşlemleri

 

·         Öğretmen ve diğer personelin sağlık hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

·         Koruyucu sağlık önlemlerini belirleyerek uygulamaya koymak, eğitim kurumlarında öğrencilere yönelik sağlık taramasını ve aşı hizmetlerinin bir plan dâhilinde yürütülmesini sağlamak, buna dair iş ve işlemleri yürütmek,

·         Okul sağlığı ve okul kantinlerinde satılan yiyecek ve içecek maddelerinin sağlık, temizlik,  hijyenik ve  besin değeri yönünden uygunluğunu denetlemek,

·         İl/İlçe  Hıfzıssıhha Kurulu kararları ile ilgili gerekli tedbirleri almak ve ilgili  yerlere göndermek,  

 

·         Beyaz Bayrak ve Okul Sütü Projesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

İstiklal Mah. Metin Şanal Bulvarı Hükümet Konağı Kat3 Şereflikoçhisar / ANKARA - 0312 687 17 84

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.